Acasa Blog Cum poti preveni tendinita si care este tratamentul potrivit

Cum poti preveni tendinita si care este tratamentul potrivit

Ce este tendinita și cum poate fi prevenită această afecțiune? Iată mai multe informații de interes pentru tine!

Tendinita este o afecțiune comună a sistemului musculo-scheletal ce constă în inflamația tendoanelor acompaniate de durere acută și slăbiciune.

Pentru a avea o înțelegere cât mai profundă a tendinitei este importantă examinarea pe rând a trei aspecte relevante în discutarea oricărei afecțiuni: simptomatologia, prevenția și tratamentul. Tendinita afectează țesutul fibros și este cel mai des regăsită la nivelul articulațiilor corpului, dezvoltându-se totuși mai rar la nivelul articulațiilor încheieturilor.

Simptomele tendinitei

Traumatismele ce cauzează brusc sau în timp tendinita se manifestă în primul rând printr-o durere acută. Această durere poate fi constantă sau prezentă doar la palpare și mișcare. Inflamația cauzată de tendinită este datorată unor rupturi parțiale sau totale ale unor fibre de tendon. În cele mai multe cazuri, inflamația este însoțită și de un edem, adică o acumulare de lichid la nivelul țesutului, în aproprierea traumatismului.

Este bine de știut că tendinita se poate manifesta și printr-o senzație de căldură la locul afecțiunii, cât și printr-o senzație de usturime similară unei înțepături. Nu sunt de neglijat nici recunoașterea senzațiilor de fragilitate musculară, identificate printr-o  limitare a forței musculare și a abilităților de mișcare și de manevrare a articulațiilor vizate.

Cum se previne tendinita?

Cel mai la îndemână și accesibil mod de a preveni tendinita este de a exercita precauție și prudență în special atunci când ne angajăm în activități solicitante, fie acestea de natură sportivă, profesională sau de operaționare al unor obiecte voluminoase sau grele.

O caracteristică specifică tendinitei este reprezentată de uzura tendoanelor ca urmare a unor practici repetitive în viața pacientului. Un exemplu se poate regăsi în frecvența apariției tendinitei la umăr la jucătorii de tenis sau de handbal. Suprasolicitarea mișcărilor de humerus cauzează inițial durere și sensibilitate, pentru ca mai apoi să se instaleze rigiditatea și lipsa de mobilitate.

Înaintarea în vârstă, ce nu poate fi prevenită, facilitează instalarea unor afecțiuni, precum tendinita de genunchi. Astfel, se recomandă din nou prudență și consultarea tratamentelor disponibile. Desigur, tendinita de genunchi poate fi cauzată și de mișcări bruște sau de sărituri pe suprafețe dure, în fond fiind o afecțiune comună în cazul sportivilor amatori.

Tipurile de tendinită, precum tendinita de gleznă, sau Ahileana, cât și tendinita tălpii, au de cele mai multe ori ca factor cauzator încălțămintea necorespunzătoare. Astfel că, sugestia principală de prevenție o reprezintă alegerea unor pantofi adecvați în desfășurarea activităților de zi cu zi și păstrarea, spre exemplu, a pantofilor cu toc înalt, pentru ocazii ce nu implică mersul pe jos sau statul în picioare pentru o perioada îndelungată de timp fără pauză.

Este important de menționat faptul că toate tipurile de tendinită enumerate mai sus, precum și tendinita de cot, o afecțiune ce poate afecta întreg brațul, se pot dezvolta și ca urmare a unor accidente. Prevenția totală este imposibilă, în consecință acest aspect evidențiază importanța recunoașterii simptomelor, dar și a cunoașterii tratamentelor disponibile.

Tipuri de tratement pentru tendinită

În tratarea tendinitei, clinica de ortopedie Arca Life oferă terapia cu infiltrații cu ozon, iar în cazuri severe se realizează și intervenții chirugicale.

Ozonterapia este un tratament potrivit pentru o varietate de afecțiuni ortopedice, precum diversele tipuri de artroză, bursită, fisurile și rupturile de menisc, herniile de disc cervical sau de disc lombar, spondilozele cervicale, dorsale sau lombare, dar și pentru osteoporoză și pentru luxatiile la nivel de șold. În interesul articolului, se specifică faptul că terapia cu ozon este ideală pentru tratarea tendinitelor de orice fel, incluzându-se ca atare și afecțiunea tendonului lui Ahile.

Terapia cu ozon este un tratament neivaziv ce constă în introducerea unei cantități dozate și monitorizate de ozon în sânge, astfel determinând o creștere a nivelului de oxigen și facilitând autovindecarea prin regenerare celulară. Infilitratiile de ozon pot să fie peri-articulare, un tratament ideal pentru afecțiunile ce includ atât articulația, cât și tendoanele, dar și intra-articulare. Acestea din urmă sunt realizate prin injectarea cu ozon direct în interiorul articulației. Durata tratamentului cu infiltrații de ozon diferă în funcție de diagnosticul particular al fiecărui pacient, dar este bine de știut că o ședință de ozonterapie nu durează niciodată mai mult de 20 de minute.

În cadrul clinicii noastre, acest tip de tratament a prezentat îmbunătățiri semnificative sau complete în ceea ce privește regenerarea țesutului. Printre beneficiile acestui tip de tratament se pot numi și întărirea sistemului imunitar, o drastică reducere a durerii și a nivelului de inflamație, cât și optimizarea funcțiilor de circulație sangvină, al funcțiilor reparatoare, dar și a PH-ului.

Pentru cazurile sever dezvoltate de tendinită a tălpii, numită și “fasceita plantară”, ce prezintă o durere culminantă și o lipsă prelungită de mobilitate ca urmare a rupturii totale de tendon, clinica Arca Life le propune pacienților afectați un tratament chirurgical pe bază de endoscopie. Această operație îi permite pacientului să se refacă într-un timp foarte scurt, intervenția în sine fiind minim-invazivă, realizată cu cea mai bună aparatură.

Începerea unui tratament pentru vindecarea tendinitei în cadrul clinicii noastre se poate concretiza prin stabilirea unei consultații online cu doctorul Jawad Latif, dând click aici.