Acasa Blog Tratarea afectiunilor ortopedice prin infiltratiile cu ozon

Tratarea afectiunilor ortopedice prin infiltratiile cu ozon

De ce să optezi pentru infiltrațiile cu ozon? Iată mai multe informații!

Conform unui studiu realizat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, peste 30% din populaţia adultă a Europei suferă de boli reumatice, cele mai frecvente boli cronice întâlnite pe continent. În România, aproape 20% din totalul consultaţiilor din medicina primară sunt generate de boli reumatice.  Ozonul a fost descoperit în 1840, de Christian Friedrich Schonbein, şi a fost folosit timp de 160 de ani pentru purificarea apei şi tratarea pacienţilor. Oraşele mari din Europa au folosit ozonul pentru a purifica rezervele de apă.

Ozonoterapia este una dintre singurele metode terapeutice care utilizează factorul natural, ozonul. Orice ţesut afectat prezintă o oxigenare deficitară, iar terapia cu ozon are o gamă foarte largă de aplicare.

Aceste infiltraţii sunt efectuate intramuscular, subcutanat sau intra-articular, au scopul de a relaxa fibrele muşchilor, de a stopa contracturile, astfel, eliminând durerile.

Infiltraţiile cu ozon pot fi peri-articulare sau intra-articulare. Infiltraţiile peri-articulare au rezultate extraordinare în cazul traumatismelor ce implică articulaţia, cât şi musculatura sau tendoanele. Infiltraţiile intra-articulare, aşadar, injectări în interiorul articulaţiei vătămate, sunt recomandate în cazul oricărui tip de artroză, în cazul fisurii sau rupturii de menisc, în cazul rupturii de ligament încrucişate sau colaterale, cât şi în cazul coxartrozelor sau fracturilor de col femural. De asemenea, infiltraţiile cu ozon intra-articulare sunt recomandate şi în cazul artritelor, bursitelor sau tendinite.

Numărul de şedinţe de tratament cu ozon variază în funcţie de diagnosticul pacientul, însă, durata aproximativă a şedinţei este de 20 de minute.

Ozonoterapia este indicată în tratamentul mai multor afecţiuni, precum: hernia de disc cervicală, hernia de disc lombară, artroze, tendinite, bursitele de orice fel, rupturi de menisc sau ligament, luxaţii, osteoporoză.

Eficienţa terapeutică ridicată se datorează acţiunii antiinflamatorii, antialgice, miorelaxante şi de refacere a funcţiei articulare, şi acţiunii reparatorie asupra terminaţiilor nervoase periferice.

Ozonoterapia acţionează minunat asupra cauzelor afecţiunilor reumatice. Amintim principalele efecte benefice ale ozonului:

• Oxigenarea masivă a ţesuturilor afectate de inflamaţie şi durere
  • Blocarea secreţiei substanţelor care autoîntreţin durerea şi inflamaţia
  • Intensificarea circulaţiei sangvine
  • Eliminarea rezidurilor metabolice
  • Eliminarea toxinelor din articulaţii
  • Stimularea mecanismelor reparatorii în organism
  • Acţiune miorelaxantă - Creşterea mobilităţii articulare

Amestecul de oxigen-ozon folosit în medicină, este relativ uşor de aplicat, nu dă alergii, se adresează unei game largi de afecţiuni, iar rezultatele sunt foarte bune sau excepţionale. Există câteva contraindicaţii, şi anume: hipertiroidismul, deficitul de G6PDH şi hipertensiunea arterială necontrolată.

Studiile au arătat că ozonul nu afectează celulele sănătoase din organism, datorită încărcăturii electrice specifice şi a unei bariere enzimatice membranare puternice, ozonul identifică şi distruge doar celulele bolnave. Ozonoterapia în ortopedia aplicată este vindecarea sau ameliorarea unei boli sau a unui traumatism articular sau muscular, prin oferirea celulor a mai mult oxigen. Scopul unei terapii este destinat tratării unei afecţiuni, iar prin terapia cu ozon, veţi avea parte de reacţii secundare benefice, favorabile. Vorbim despre creşterea stării generale de bine, ameliorarea circulaţiei şi funcţionării hepatice. De asemenea, glicemia va scădea, iar efectul antiinflamator va determina  scăderea semnificativă a durerilor la nivelul articulaţiilor mari (şold, genunchi).

Infiltraţiile cu ozon mai sunt folosite şi pentru efectul de oxigenare, angiogeneză şi regenerare tisulară subsecventă. În cazul cicatricilor, vergeturilor sau celulitei, infiltraţiile locale sunt combinate cu aplicarea de pansamente specifice, bioactive, cu tratamente în sauna cu ozon. Aceste infiltraţii reprezintă o minunată metodă terapeutică complementară, care nu exclude terapia convenţională a afecţiunii tratate.

Ozonul are efect cumulativ care poate fi observat in timp, este sigur şi non-toxic pentru om, atâta timp cât este administrat cu acurateţe şi în condiţii adecvate.Terapia cu ozon este un tratament neinvaziv, alternativ, nedureros şi natural, utilizat pentru nenumărate afecţiuni ortopedice, estetice sau generale, având rezultate de vindecare excelente.

Clinica Arca Life este dotată cu aparatură de ultimă generaţie şi tehnologii unice, unde puteţi beneficia de experienţa bogată a doctorului Jawad Latif. Vă aşteptăm!