Acasa Blog 5 motive pentru a alege endoscopia în locul operatiei clasice pentru tratarea herniei de disc

De ce să alegi operația endoscopică pentru tratarea herniei de disc, în schimbul celei clasice? Care sunt avantajele și de ce este atât de recomandată? Iată mai multe informații!

După cum știm cu toții, există o gamă largă de afecțiuni care necesită tratament pentru a putea fi vindecate. Foarte multe dintre acestea nu pot fi tratate pe cale medicamentoasă și de aceea, necesită intervenții chirurgicale pentru a fi tratate. Hernia de disc este și ea o afecțiune grea, care poate fi tratată în primele faze prin metode non-chirurgicale. De cele mai multe ori însă, necesită operație.
Ceea ce nu știu mulți dintre noi este faptul că, intervențiile chirurgicale clasice au început să fie din ce în ce mai puțin alese din cauza apariției intervențiilor endoscopice. La nivel mondial, interesul pentru intervențiile endoscopice a început să fie din ce în ce mai crescut datorită rezultatelor pe care le oferă pe termen lung comparativ cu intervențiile clasice.

În țara noastră, metodele de tratament moderne sunt destul de rare și tocmai de aceea sunt mai alese metodele clasice, cunoscute de toți medicii specialiști. Există însă și clinici care oferă pacienților șansa de a beneficia de o intervenție endoscopică pentru tratarea afecțiunilor, mai ales pentru tratarea herniei de disc. Dacă suferi de o afecțiune și vrei să o tratezi pe cale endoscopică, nu ezita să ne contactezi pentru a obține cele mai bune rezultate pe termen lung.

Ce este intervenția chirurgicală endoscopică?

Operația endoscopică este o procedură medicală minim invazivă care are ca scop eliminarea afecțiunilor. Aceasta nu afectează structurile anatomice și nu provoacă instabilitate și permite pacienților să se recupereze foarte rapid după intervenție.
Intervenția endoscopică necesită o mare exepriență din partea medicului dar și o precizie și o delicatețe aparte. De asemenea, intervenția nu poate fi realizată cu ajutorul instrumentelor sau aparaturilor învechite. Ea necesită o tehnologie nouă care să poată avea un succes  garantat.
În cadrul clinicii ArcaLife ai posibilitatea să beneficiezi de această intervenție endoscopică, sub îndrumarea celor mai specializați și pregătiți medici.
Iată câteva motive pentru a alege intervenția endoscopică în detrimentul intervențiilor chirurgicale clasice:

1. Recuperarea foarte rapidă a pacientului după operație

În cazul metodelor clasice, recuperarea poate dura destul de mult, în funcție de stadiul afecțiunii. Fiind o operație minim invazivă, intervenția endoscopică permite recuperarea foarte rapidă a pacientului indiferent de stadiul afecțiunii.

2. Nu necesită internarea pacientului

În cazul metodelor clasice, pacientul este nevoit să fie internat o perioadă pentru a fi sub supraveghere continuă. Pacienții care aleg intervenția endoscopică pot fi lăsați să meargă acasă chiar în ziua operației sau a doua zi.

3. Incizia este foarte mică

Incizia clasică folosită la hernia de disc este de mari dimensiuni, ceea ce conduce după operație la dureri puternice care determină pacientul să stea la pat o perioadă îndelungată. Incizia în cazul endoscopiei este foarte mică, mai exact 8 mm. De asemenea, endoscopul este de dimensiuni mici, 5 mm. Datorită acestor două aspecte, zona de pătrundere va fi de mici dimensiuni, ceea ce înseamnă că vor exista sângerări mici, aproape nesemnificative.

4. O cantitate mică din ligament este eliminată

Datorită tehnicilor moderne de magnificație și iluminare detaliată a plăgii, chirurgul este capabil să înlăture o bucată foarte mică din ligamentul care unește vertebrele. Acest aspect reduce considerabil riscul de dezvoltare a instabilității vertebrelor.

5. Riscul de infecție post-operatorie este foarte mic

Operațiile clasice au un risc destul de ridicat de apariție a infecțiilor locale, de destabilizare postoperatorie sau fibroză postoperatorie. Intervenția endoscopică este singura care reușește să reducă la minim toate cele 3 riscuri ale operațiilor clasice.
Cele 5 motive menționate anterior sunt doar câteva dintre avantajele de care vă puteți bucura în cazul în care alegeți operația endoscopică. Așadar, înainte să faceți o alegere pentru corpul vostru este bine să studiați toate modalitățile care vă stau la dispoziție pe piață. Există o multitudine de tehnici moderne care vă pot scăpa de stările neplăcute postoperatorii și care vă pot ajuta să vă recuperați mai repede decât v-ați putea imagina.