Acasa Blog Genunchi De ce artroscopia este potrivita în cazul blocajului articular

De ce artroscopia este potrivita în cazul blocajului articular

Blocajele articulare sunt unele dintre cele mai răspândite afecțiuni care apar la nivelul articulațiilor din corpul uman. Din ce în ce mai mulți oameni se prezintă la medic cu blocaje articulare care nu le mai permit să se miște în voie. Acest tip de afecțiune apare din cauza defectelor cartilajului articular. Blocajul articular este o afecțiune care necesită tratament imediat pentru ca acesta să nu conducă către alte afecțiuni și mai dificile.

Cartilajul articular este prezent în fiecare articulație din corp și are rolul de a proteja și acoperi toate fragmentele osoase ale articulației. Rolul lui este extrem de important deoarece permite mișcarea articulațiilor fără ca interiorul lor să fie afectat din cauza funcției de frecare. De asemenea, șocurile sunt amortizate prin intermediul acestui cartilaj, fiind resimțite foarte puțin de către componentele osoase.

Blocajul articular – tratament simplu și sigur prin artroscopie

Dacă nu vă este cunoscut termenul de artroscopie trebuie să aflați faptul că este un tratament modern și minim invaziv care se folosește pentru tratarea unui număr mare de leziuni apărute în interiorul articulațiilor. Această tehnică a devenit foarte cunoscută și folosită în ultimii ani datorită rezultatelor pe care le oferă și datorită realizării rapide a intervenției.

Artroscopia se realizează cu ajutorul unui instrument specific care poartă denumirea de artroscop. Acesta are dimensiuni foarte reduse, aproximativ 4-5 mm pentru a putea fi introdus în articulație prin cele mai mici incizii. Este un instrument extrem de important deoarece are în componența sa o cameră minusculă care permite medicului să studieze foarte bine leziunile aflate la interior. În felul acesta, medicul poate vedea totul foarte clar astfel încât să trateze problema rapid și punctual.

Artroscopia este indicată pentru o serie importantă de afecțiuni printre care se regăsește și blocajul articular. Aceasta poate repara defectele interioare ale cartilajului articular fără să supună pacientul unor altor riscuri. Iată care sunt principalele avantaje ale artroscopiei:

1. Artroscopia este o intervenție minim invazivă.

Chiar dacă este catalogată ca fiind o intervenție chirurgicală, artroscopia este totuși foarte diferită de operațiile clasice. Fiind realizată cu ajutorul artroscopului, această tehnică presupune vindecarea prin intermediul unor incizii foarte mici. Astfel, după intervenție, pacientul nu va avea cicatrici mari și vizibile pe corp, iar pielea se va reface foarte rapid. Datorită artroscopului, celelalte segmente din articulație nu vor suporta deteriorări.

1. Recuperarea nu presupune sesiuni lungi de spitalizare.

Pacientul poate părăsi clinica după 24 de ore după ce intervenția a fost realizată. Recuperarea nu presupune spitalizare, iar pacientul se poate odihni și recupera complet la domiciliu.

1. Perioada de recuperare este scurtă.

Foarte mulți oameni se tem de perioada de recuperare deoarece cred că este dificilă și extrem de lungă. Cu ajutorul artroscopiei, recuperarea este diferită și nu presupune perioade îndelungate de ședere. Pacientul are voie să se deplaseze și să folosească zona tratată încă din primele zile după intervenție, însă cu moderație. În felul acesta recuperarea va fi mult mai rapidă decât în cazul intervențiilor clasice.

1. Artroscopia nu stârnește complicații.

Fiind o intervenție minim invazivă, șansele ca artroscopia să stârnească complicații sunt extrem de reduse. Datorită inciziilor mici, instrumentele pot fi introduse direct către zona afectată fără să deterioreze celelalte elemente din articulație. Pe întreaga perioadă a intervenției, instrumentele sunt folosite cu lejeritate și direct în zona afectată. Restul articulației este scutită de riscuri.

Artroscopia este o procedură chirurgicală de mare precizie care folosește instrumente moderne și inovative. Datorită acestor specificații, acest tip de intervenție este foarte apreciat în întreaga lume. Articulațiile se recuperează rapid și sigur după ce intervenția a fost finalizată, iar pacienții reușesc să revină într-un timp foarte scurt la job sau la rutina lor zilnică.